Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

2700 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

Vriendelijke mensen, prettige behandeling.

Prima

Nogal een routineklus

Een nieuwe tandarts bij deze praktijk. Prima, maar ik zou hebben verwacht dat hij een kort gesprek zou hebben over hoe ik mijn gebit verzorg, waarom, wanneer, en dergelijke. Uiteindelijk wil je toch een soort vertrouwensband kweken. Nu kwam het nogal fabrieksmatig over, even snel checken en 'tot de volgende keer'... (Mijn tandarts, Mihal, staat niet in het lijstje hieronder. Luigi, de vorige tandarts, is er inmiddels niet meer. Dit geeft mij ook niet veel vertrouwen in uw beoordelingen.)

Goed

Vriendelijk snel geholpen en zeer efficiënt

Super

Flexibel, snel duidelijk en netjes

Goed en vriendelijk

Goed

Vriendelijk en kundig

Goed geholpen duidelijke uitleg.

Alles goed voor elkaar en strak geregeld

Goed geregeld meerdere afspraken achter elkaar en precies op tijd

Altijd prettig geholpen!

Eigenlijk vind ik deze vorm van zelfonderzoek geen reclame voor je bedrijf! Dit is vragen om een compliment, en dat staat voor mij gelijk aan een zwaktebod. Je behoort altijd te streven naar het beste! En zeker niet proberen om een goede recensie te gebruiken voor reclame. Ten minste zo denk ik er over en hoor vaker van mensen dat ze deze vorm van onderzoek hinderlijk vinden. Succes met streven naar het beste..

Goede service

Noodgeval en gelukkig dezelfde dag mogen komen

Positief lieve mensen

Word altijd goed geholpen

Goed

Voel me gerust gesteld

Tandarts prima

Nieuwe tandarts. Prima.

Fijne tandarts

Ik vind dit een hele fijne tandartspraktijk. Alle tandartsen die mij tot nu toe hebben geholpen, zijn erg vriendelijk en professioneel.

Goed

12344

Prima voor gebit gezorgd|

Professionele behandeling met duidelijke uitleg|

Deskundig

Aardige mondhygiëniste

Alles naar wens

Werd prima geholpen, vriendelijk en correct, niets op aan te merken

Weer prima geholpen

Nog steeds goede ervaring met deze Tandartspraktijk.

Snelle service

Service prima. Ik kon snel geholpen worden. Wist niet dat mijn eigen tandarts weg gaat. Dat is wel een aandachtspunt

Goed. Professioneel

Vriendelijk en goed geholpen